• Rotate
  • 1
6. NEDELJA MED LETOM – leto A



Iz svetega evangelija po Mateju.



Tisti čas je Jezus rekel svojim učencem:

»Povem vam:

Če vaša pravičnost ne bo večja kakor pravičnost pismoukov in farizejev,

ne pridete v nebeško kraljestvo.

Slišali ste, da je bilo starim rečeno:

›Ne ubijaj! Kdor pa koga ubije, pride pred sodišče.‹

Jaz pa vam pravim:

Vsak, kdor se jezi na svojega brata, zasluži, da pride pred sodišče.

Slišali ste, da je bilo rečeno:

›Ne prešuštvuj!‹

Jaz pa vam pravim:

Kdor koli s poželenjem gleda žensko, je v srcu že prešuštvoval z njo.

Dalje ste slišali, da je bilo starim rečeno:

›Ne prisegaj po krivem; izpolni pa, kar si prisegel Gospodu!‹

Jaz pa vam pravim:

Sploh ne prisegajte!

Vaš ›da‹ naj bo ›da‹, in vaš ›ne‹ naj bo ›ne‹; kar je več kot to, je od hudega.«



(Mt 5, 20-22a.27-28.33-34a.37)





Drage sestre in dragi bratje!

»Če vaša pravičnost ne bo večja kakor pravičnost pismoukov in farizejev, ne pridete v nebeško kraljestvo«, je Jezus jasen. Kakšna je pravičnost pismoukov in farizejev, izvemo iz njegovih nadaljnjih besed in besed, ki jih je na račun enih in drugih izrekel ob drugih priložnostih. Pravičnost pismoukov in farizejev je temeljila na Postavi – petih Mojzesovih knjigah – prvih petih knjigah Svetega pisma stare zaveze. Njihov skupni imenovalec je Deset Božjih zapovedi, ki so jih Judje razčlenili in razmnožili v »malo morje« zapovedi in prepovedi. Vera naenkrat ni bila več osebni odnos z Bogom, ki se odraža v odnosu do bližnjih, do sveta, ki me obdaja, in do samega sebe, pač pa izpolnjevanje predpisov. Pravni red torej. Naši pravniki, gospodarstveniki, politiki in tudi kak bivši škofijski ekonom dobro vedo, da ima vsak pravni red tudi luknje. To so dobro vedeli tudi pismouki in farizeji. In to s pridom izkoriščali. »Tega sicer ne smeš, lahko pa to in to.« Malo »okrog ovinkov«. Jezus pravi, da je prišel »dopolnit postavo«. Lahko bi rekli: zamašit luknje. Iz vere narediti spet vero. Od izpolnjevanja pravnih predpisov nazaj k odnosu z Bogom, z bližnjimi in s sabo. Od pravičnosti, ki temelji na pravu, k pravičnosti, ki temelji na ljubezni. To seveda ni manj, ampak bolj zahtevno. Ni dovolj, da bližnjega ne ubiješ. Ni dovolj, da žene ali moža ne prevaraš. Preveč je že jeza na bližnjega. Preveč je že gledanje s poželenjem na drugo žensko ali moškega. Tako se namreč vse skupaj začne. Ni treba biti zdravnik, da veš, da se bolezen ozdravi, če odpraviš njene vzroke - in ne simptomov. Jezus želi prav to. Da odpravimo vzroke za ubijanje, nezvestobo in druge »končne produkte« zla. Zahtevno, ni kaj. Je to sploh mogoče? Je. A tudi to je proces, ki zahteva svoj začetek in traja vse življenje. Rečemo mu vztrajno vsakodnevno prizadevanje za dobro in preseganje nagnjenj, ki nas vodijo v zlo. Možnost za uspeh pa nam zagotavlja On, ki nam je izkazal ljubezen do konca in je vedno z nami kot naša pomoč in opora.    



                                      Luka Mihevc, župr.

Great new costomer Bonus Bet365 read here.
View best betting by artbetting.net
Download Full Premium themes