• Rotate
  • 1
Iz svetega evangelija po Janezu.



Tisti čas je Jezus povzdignil oči k nebu in molil:

»Sveti Oče, ohrani jih v svojem imenu, ki si mi ga dal,

da bodo eno kakor midva.

Dokler sem bil z njimi,

sem jih varoval v tvojem imenu, ki si mi ga dal.

Obvaroval sem jih in nobeden izmed njih se ni pogúbil,

razen sina pogubljenja, da se izpolni Pismo.

Zdaj odhajam k tebi, vendar to govorim na svetu,

da bodo imeli v sebi polnost mojega veselja.

Izróčil sem jim tvojo besedo, svet pa jih je zasovražil,

ker niso od sveta, kakor jaz nisem od sveta.

Ne prosim, da jih vzameš s sveta,

ampak da jih obvaruješ hudega.

Niso od sveta, kakor jaz nisem od sveta.

Posveti jih v resnici; tvoja beseda je resnica.

Kakor si mene poslal na svet, sem tudi jaz njih poslal med svet,

in zanje se posvečujem, da bi bili tudi oni posvečeni v resnici.«



(Jn 17, 11b-19)





Drage sestre in dragi bratje!

Preden je Jezus za nas trpel, umrl, vstal od mrtvih in odšel v nebeško slavo, je molil. V delu molitve, ki smo jo pravkar slišali v odlomku evangelija, je molil za svoje učence. Ne samo tiste učence, ki so bili takrat z Njim, ampak za svoje učence vseh časov. Torej tudi za nas. Kristjani smo Jezusovi učenci. To pomeni, da se od Njega učimo, da mu sledimo, da se mu trudimo biti podobni. Tudi tako, da se distanciramo od sveta, v katerem živimo. »Nikar se ne prilagajajte temu svetu,« nas svari Bog po apostolu Pavlu, »ampak se tako preobražajte z obnovo svojega uma, da boste lahko razpoznavali, kaj hoče Bog, kaj je dobro, njemu všečno in popolno.« Jezus v molitvi pravi za svoje učence, torej tudi za nas: »Niso od sveta, kakor jaz nisem od sveta.« Nemogoče je biti kristjan in živeti tako, kot nam narekuje ta svet. Zalomi se že pri osnovi – pri desetih Božjih zapovedih. Prva, »Veruj v enega Boga«, je v popolnem nasprotju s čaščenjem malikov, ki je prisotno v svetu. Eden od mnogih, ki se mu klanja svet, je denar. »Denar je sveta vladar«, pravi rek, katerega resničnost potrjuje tudi kriza, ki je izbruhnila nekaj let nazaj in še vedno odzvanja. Povzročilo jo je prav čaščenje tega malika.

Svet ne skruni samo Božjega imena, pred čemer nas svari druga zapoved, ampak tudi Božjo podobo – človeka in njegovo dostojanstvo, ter Božje stvarstvo, kar tudi občutimo, saj narava ne prizanaša svojim škodljivcem. Gospodov dan v svetu ne obstaja. Ni časa, ki bi bil posvečen Bogu in ki bi ga Bog posvečeval s svojo navzočnostjo. Svet ne razlikuje med svetim in posvetnim časom. Tudi zato je danes za toliko ljudi vse skupaj en dolgčas, ki ga poskušajo pregnati na načine, s katerimi škodujejo sami sebi.

V svetu ni več niti tistega minimalnega spoštovanja očeta in matere, da bi jima priznaval nenadomestljivo vlogo pri spočetju, rojstvu in vzgoji otroka. Lahko ju nadomestita dva očeta ali dve mami.

Zapoved »Ne ubijaj« navidez trdno stoji, vendar ne velja za nerojenega otroka. V tem primeru je ubijanje pravica in vrednota.

Zapoved »Ne nečistuj« danes tudi za mnoge, ki se imajo za kristjane, več ne obstaja. Za posameznika, potopljenega v logiko tega sveta, so drugi sredstvo za njegovo zadovoljevanje.

Če kradeš in lažeš, pomeni, da si iznajdljiv in znaš poskrbeti zase.

Enako če stremiš po tem, da bi bilo tvoje vse, kar ti poželi srce.

Po Jezusovih besedah je ključ za razumevanje in pravilno izpolnjevanje Božjih zapovedi ljubezen. Gonilna sila v svetu pa je ravno njeno nasprotje, sebičnost.

Zato Jezus pravi, da njegovi učenci nismo od sveta. In zato nas pošilja ravno v ta svet, da bi ga spreminjali. Da bi mu ponudili alternativo.



Luka Mihevc

Great new costomer Bonus Bet365 read here.
View best betting by artbetting.net
Download Full Premium themes